svettig häst, nice!

Idag fick jag sovmorgon av niklas, niiice! det här med passhästar är så jävla underbart. Går så fort och alla vet redan vad dom ska göra så ah. Jag har Coffee, Hazena och Bamse.

Ialla fall så red jag coffan idag. Skrittade ut en bit först sedan red jag till ridhuset. Hon var väldigt, då menar jag väldigt hård i munnen i början? låste nacken och vägrade arbeta. Så jag började först och främst med att bara få igång henne och länga/minska stegen, halvhalter och sånt. Sedan började hon mjukna till och jag kunde börja arbeta henne. Har märkt att min fot glider fram så jag sitter endast och tänker på skänkelläget nu, så att jag inte hamnar i en dum stolsits. Efter några minuter började hon trampa under sig fint och gick i en hyffsat stadig form i alla gångarter. Jag är näjd med passet. Hon blev rätt svettig så jag satte på henne fleecehalstäcket och gav henne massa mat :D Tog in några hästar och sedan ja.. så sitter man här på berga. Har ju stalltjänst i helgen så det är väll inte så mycket som händer.

Imorgon tänkte jag rida ut på coffy på morgonen, sedan på efm ska jag börja hoppa igång machen och på kvällen leka lite med coffy i ridhuset. På söndag tänkte jag markarbeta coffy med bommar och cavalettin. Så ja, det är väll det.



Älskar mitt färgglada täcke, eller ja, det är coffys :p hoppas kunna använda det igen snart.

Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Hon är så fin i de täcket :D tkr de passar så bra eftersom hon är mörk ^^

2011-01-21 @ 19:48:10
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: therese

jag PRECIS samma problem med mina ben :O måste tänka bak dom heeeela tiden! sjukt irri :O

2011-01-22 @ 19:22:24
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0