Coffy + berga = aldrig mer?!

Hejsan folket, förlåt för dålig uppdatering. Har inte riktigt haft tid! Men i Torsdags var vi som sagt på kalvsvik och kollade på sommarbete. Det var riktigt, då menar jag riktigt fint! Rejäla hagar med bra sällskap. Fint ridhus, jätte vacker annläggning med lite broar hit och dit, terrängbana osv. Kommer ju rida varje dag i Juni tills jag åker till spanien och då kommer hon få gå på bete. OM inte hon blir såld. Herregud.. i veckan kommer två stycken och provrider som verkade rätt intresserade. Dom är inte från krokarna heller utan från både kalmar å småland.. då börjar man tänka, tänk om detta är min sista vecka med henne? Tänk om det var sista gången jag red coffy på berga idag? Tänk om?!


coffy förra året när vi släppte ut henne på sommarbete haha :)

Idag åkte jag upp tidigt med pappa och åkte till stallet.. fixade transporten eftersom hon åker till kalvsvik redan imorgon! Det var så himla tomt på hästar på berga.. men alla stona har fölat nu! Gud vilka underbart söta föl! Tänkte fota dom imorgon innan jag åker på morgonen. I alla fall så bestämde jag mig för att för en gång skull rida utan fårskinnspadd som jag haft på varje dag under dessa två åren. Red på volten utan några som helst förhoppningar. Vetni ? Hon var grym! Jag trodde jag drömde, hon var en ren dröm. Påriktigt. Hon ville verkligen jobba och trampade riktigt, riktigt, riktigt bra under sig. Gick i en stadig form i alla gångarter, gjorde en JÄTTE fin ökning i traven. Hon kan verkligen plocka fram ett fint steg altså. Fina och mjuka byten och perfekta halter! Då började man  tänka.. tänk om det vart fårkinns padden som spökat hela tiden? Legat och tryckt.. Jag är i alla fall sjukligt glad idag. Imorgon kommer antagligen fler bilder upp från gården ;)


värsta snygga minen altså ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0