över stock och sten

idag åkte jag ut till stallet mot kvällen. Ville inte rida när det var som varmast, känns så himla taskigt. I alla fall så red jag ut. Kände att hon behövde få komma ut, se mer av miljön utan några krav och utan så mycket press. Hon har fick stå inne i box igår natt och i natt. Hon var hundragånger piggare om och utvilad om man säger så! haha, så himla roligt. Så jag red förbi sommarhagarna, upp över flera ängar, in i skogen, längst vägen under tunnlar, ut på fina grusvägar och industriområden. Ja det vara otroligt fina ridvägar med andra ord! Hon skötte sig exemplariskt och jag kände att om jag ville och orkade så skulle hon kunnas jobba jätte bra för så fårt jag tog lite mer i ytter och la på ben så trillade hon i en fin form. Men dt ville jag inte så jag släppte bara tyglarna å lät henne gå. Så himla skönt & jag kände mig så fri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0