sista uteritten tillsammans

Idag.. idag var dagen då Hazena åkte tillbaka till Grällsta och Coffy står där kvar utan sin bästavän. Jag tycker det är grymt sorgligt. Dom var som systrar. Gjorde allt tillsammans. Dom har stått med varandra i hagen i alla väder sedan 9 månader tillbaka. Dom har stått brevid varandra i boxen hela året. Dom har ridit med varandra i ridhuset, uteritter osv. Allt allt allt. Snacka om att dom blev beroende av varandra. Coffy ville veta var hon var hela tiden och tog hand om sin Hazena, samtidigt som Hazena tryckte sig mot coffy när något var läskigt, gick inte en meter ifrån henne och undra hur många gånger hon har slitit sig för att komma till Coffy.. haha åh. Idag busade dom extra mycket ^^ smet från stallet ner till hagen, sprang runt och busade å ja.. hade allmänt roligt. Vi kunde inte mer än att skratta.

Imorse tog vi dom till mittenhagen och lät dom gå där medan vi satt intill hagen och åt frukost å smorde all utrustning i solskenet. Måste jag lova att det var riktigt jävla mysigt? Åh.. jag kunde suttit där i timmar. Men vi hade lite tidpress så vi sadlade och red iväg. Gud va kul det va! Tog 3 skutt över några stockar och galopperade längder. Det var verkligen underbart. Vi släppte dom i hagen och tvättade täcken, packade ihop våra saker och så rullade transporten in. Eftersom Hazena är svårlastad så fick jag hjälpa att lasta. Gick sjukt bra efter en stund. Nu är dom antagligen på Grällsta och lastar av. Saknar faktsiskt lilla Hazze. Men vi hoppas få se henne på berga i höst :) Såklart tog jag med kameran, ni kan få se två bilder men resten kommer ut sen.

Nu ska jag till Kalsvik Gård som ligger här i närheten för att titta på sommarbete. Låter faktiskt riktigt bra, nära och bra kommunikation, ridhus, terrängbana, stora fina hagar och en tjej som tittar till hästarna varje dag. :D Kanske är där jag står nästa termin? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0