åh, jag blir galet galen

När det är vinter kan man inte rida för att man själv fryser ihjäl eller för att det är snorhalt ute. Nu när vintern lidit sig mot sitt slut och våren är här så kan man inte rida för hästarna (eller iaf coffy) rullar sig så hon får kokor på kokor. Jag hade tänkt att rida ut idag, bara hon och jag. Slutade med att jag tog en heldusch på henne (och jag blev minst lika blöt haha!) och gick en promenad för hand istället. Usch dumma lera. Men hon skötte sig exemplariskt i spolspiltan! Nu när jag spolar av henne benen så står hon helt stilla utan att va fastspänd. Altså hon står lös! Vem skulle tro det för ett år sedan? Shit. Sedan när jag började spola uppåt mot halsen så var hon inte berädd på det och tog ett kliv fram men direkt när jag backat bak henne så stog hon helt stilla. Så himla duktig :') Så himla skönt att få bort all damm som hon hade i ansiktet, visserligen kommer det nytt imon men det som legat under pälsen är borta iaf!

Efter att jag tog ut henne från spolspiltan så täckade jag och allt med henne lös i stallgången utan att hon gick någonstans. Åååh är så himla nöjd med vilken respekt hon fått för mig! Hur hon verkligen är uppmärksam och gör som jag säger med mina små signaler.


får man vara sötare?

Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson

Åh herregud kommer ihåg på norrga när du skulle duscha henne någongång!



Duktig hon har blivit om hon kan stå lös nu!:D ^^

2011-03-31 @ 22:50:00
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: therese

haha hade vart kul att se henne för ett år sen! Jag har lite svårt att se henne som hon inte är nu haha :) men det låter ju onekligen som att du har gjort bra jobb med henne iaf :)

2011-03-31 @ 22:50:03
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0