en underbar lång-dag i stallet (:

hej folket! Riktigt grym stalldag! Faktiskt glad att jag är här på berga och rider å gör till någon nytta :) Jag och Janina tog ut alla hästar, mockade, gjorde allas kraft & efm höpåsarna sedan gick vi tillbaka till baracken och åt frulle, sov en en stund och runt 13 tiden var vi tillbaka till stallet och lunchfodrade. Pysslade om våra små liv och sedan red jag ut i vårsolen! Fysatan vad härligt.

Coffy fick äntligen ha sitt hackamore och sin rosa outfit medan jag hade årets fulaste ridoutfit: gråa canada mjukisbyxor, brun quicksilver tjocktröja & röda gummistövlar! Men oj vad bekvämt det blev ;) Red runt flisen med mycket trav, hon var otroligt mysig. Sedan såg jag att allt på rakbanan hade smält så jag galopperade där och sedan upp för barack backen i ett lite lugnare tempo. Ja, jag log hela ritten medan musiken från radion gjorde allt mer harmoniskt ;)

När jag kom tillbaka till stallet så gick jag och Janina ut på en promenad för hand med våra små hestar. Tränade lite lydnadsövningar och njöt av tillvaron. Efter vår lilla promenix så pysslade jag om coffy i stallet massor och länge. Sen var det bara att göra resterande höpåsar (vi gjorde alla höpåsar inför imon så slipper vi göra dem då!) å ta in alla andra hästar! Nu kom vi tillbaka till barren och ska ta det lugnt i 3 timmar. Riktigt soft faktiskt!





aldra första bilden kan ni se rakan. Härlig va? :)

Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson

Åh vad hääärligt!

Vill också ha en sån raksträcka att galoppera på ^^

2011-03-12 @ 20:13:50
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0