fan också, jag är hemsk!

åååh! Så här ligger det till, dagen då Coffy fick en tappsko typ torsdagen innan på sportlovet, det var då hon förändrades från bäst till.. mindre bra i ridningen. En på skolan slog på skon (som har tappskolicens), det var lite blod på hoven men hon sa att det inte var någon som helst fara så hon slog på skon. Efter detta travade jag i stallet för att se att hon markerade men det gjorde hon inte, samt att vi käne så att hon inte var varm. Sen var det inte mer med det. Hon blev kass i ridningen från fredag till igår. Jag har kollat benen efter ridning varje dag och hon har ju inte vart svullen eller så. Men idag när pappa kom ut så kände vi på henne när hon stod i boxen, och hoven var varm samt under kotan medan den högra var iskall. Så antagligen sitter sömmarna för långt in så dom gör ont eller så har hon vrickat sig.. ååh jag som banhoppade henne på södertörn och ridit henne .. får värsta skuldkänslorna.. inte så konstigt att hon vart som hon vart (lojj, seg & 0 framåtbjudning).

Gunilla tittade på hennes ben och sa bara att vi skulle linda dom under natten och imorgon ska Freek (hovslagare) titta på Coffy och sko om henne å titta på hennes hov. Om jag förstod honom rätt så skulle Coffy få vara med på hans lektion? (han lär ut tappsko grejs till elever på skolan?) Och så kommer han visa dom och shit. XD Intressant om hur hon kommer reagera med en folksamling runt henne. Hihi.

I alla fall så gick vi en promenad runt berga jag, coffy & pappa. Mysigt i solskenet! Sedan bar det av till hästbutiken Stav och vi köpte ett par röda fleece lindor hihi. Så fick jag också ett par jättesköna handskar från horZe samt en racesafe väst fast den hämtar vi troligen ut i veckan eftersom dom var tvugna att beställa den i svart. Hittade entligen min storlek (junior XL Long). Happy!

Så nu står coffy med lindade röda ben! ;) Veckan ut blir en lugn vecka för tjejen. Ska skritta ut mycket & gå promenader, och hoppas att när han skor om imorgon så blir det bättre. Sen är det förhoppningsvist bara att köra på som vanligt nästa vecka!

bild på coffy i travstallet med tappsko! Och bild från idag, pappa syns där i kanten oxå!



Kommentarer
Postat av: Elvira Johansson

Åh stackarn.. :( Det är så hemskt att inte veta att det gör ont för hästen ):

2011-03-14 @ 21:20:28
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: Ellen

Var med i min tävling och vinn en länkning! (Bloggen är ny :P)

2011-03-14 @ 21:26:08
URL: http://ehvt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0