från och med nu!

Okej nu är det så att jag vart grymt slarvig när det gäller att hålla läder tvättat och allt rent.. Så igår (söndag) tog jag tummen ur arslet och gjorde lite nytta i stallet :) tvålade & tvättade alla 5 träns, sadel, lädergrimma, stövlar & sporrar. Tvättade ALLA schabraken, benskydd, nosludd och täcken samt gjorde rent i min lilla hörna. Allt blev betydligt mycket frächare och trevligare att se.

Så nu ska jag hålla detta och verkligen börja ta hand om mina grejer.. för jag får bara ångest när jag ser hur allt bara rasar ihop (!).

Hur mycket smörjer ni era lädergrejer?


hittade en bild från i somras när jag och elvira satt utanför coffy's och tobbe's hage
och smörjde å fixade allt inför hofors lägret i timmar. Det var trevligt, och det
var grymt skönt. Allt blir så mkt lättare på sommaren!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ganska slarvig, men om jag ser att något är smutsigt/lerigt drar jag av med lädertvål lite snabbt, men ca 1 gång i månad tar jag upp grejjerna till huset och kör en stor-smörjning ;)

2011-03-15 @ 06:14:12
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Elvira Johansson

Jag är skit dålig på det! :O Men tog hem allt i söndags och rengjorde ordentligt alla lädersaker o tvättade täcken, schabrak osv så nu ska jag göra det lite oftare så man inte behöver göra allt på en gång ^^

2011-03-15 @ 11:57:45
URL: http://ridahest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0