lite finare lite bättre

morsning! Bra dag! Bättre dag! Coffy var lite lojj i stallet, liksom, åt inte upp allt hö (vilket hon brukar göra på stört!), irriterad & seg. Så jag kände igenom hela henne men hittade inget så jag tänkte att jag går ner och känner på henne i ridhuset. Där var hon ju som vanligt, pigg och framåt! MEN när jag skulle börja jobba henne blev hon skit grinig och stannade, vägrade gå fram och tjurade som fan. Okej, hon är i brunst! haha :) bara för att jag sa idag att man ALDRIG märker på coffy när hon är i brunst så gör hon exakt dom sakerna ett brunstigt sto gör. Ja, så travade mest bara på ibörjan för att få fram henne. Sedan kunde jag jobba henne nogorlunda i form.

Tog fram 2 cavalettihinder och ställde som för att hoppa åttan och sedan kunna göra den med mindre svängar. Svårt att förklara, men aja, det gick väldigt bra faktiskt! Väldigt pigg i början men slutet fick jag en samlad galopp och hon flyttade fint. Blev mkt ryggningar, bakdelsvändningar & sidovärtsövningar idag så att verkligen skulle jobba bakdelen. Är väll nöjd,  i alla fall bättre än igår! & Nu vet jag ju orsaken också så det känns ju inte lika personligt :)


snart så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0