Mysigt med promenader!

Hej folket :) Idag så kollade jag Coffys ben/kota och hon var inte alls varm :) Freek drog ut en lite för hög söm på Coffy och i veckan avmaskas hon. Sen tror jag faktiskt allt kommer falla på plats igen!

Eftersom det var så himla underbart väder så gick jag & coffy själva en lite promenad mitt på dagen. Hade tyvär mitt långa objektiv så jag var tvungen att ställa mig 3-4 m ifrån coffy för att kunna fotta henne! Men hon stod bara lugnt tills jag bad henne komma till mig.

Sedan fick hon stå inne istället för att ta det lite lugnt. Och efter middagen drog jag, ruby, frida & johanna en promenad ut i solnedgången med våra hästar och micke följde med för att fotta. Dock dog kameran rätt snabbt så det blev bara någon bild och sedan kaosade på vägen eftersom Hazen ville springa till Coffy hela tiden.. dom två är fan mer än bästa vänner! Dom kan inte vara ifrån varandra, i alla fall inte hazena XD Coffy tittade mest bara på henne och ville dit men gjorde inget mer. Så hon skötte sig faktiskt jätte fint hela tiden!

I stallet så pysslade jag om henne lite och nu sitter man i baracken och tar det lite lugnt. Ska faktiskt bli skönt med en lugn vecka för mig, att inte behöva rida och bara mysa med ponnyn. För nu är vi ju faktiskt påväg mot ljusare tider!

Lite bilder från första promenixen:



andra promenaden:



Jag älskar dig coffy. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0