3 hästar i en smäll!

Idag red jag först Coffan! Rätt stel och inte så arbetsvillig i början. Men efter ett tag så slappnade hon av och var riktigt riktigt fin i galoppen. Red inte så jätte länge eftersom det var riktigt varmt, trots att jag red i uppvikta byxor, kortärmad och ventilationshjälm.




Sedan red jag Machen ute på volten! Gick bättre än förväntat. Drog med mig i högergaloppen en gång ibörjan för att han var så fasligt pigg! Haha så himla kul, men han blev faktiskt rätt stark. När han slappnade av lite började jag småhoppa bommar och sedan tog jag några "skutt" över 3 ihopsatta bommar så han fick hoppa lite längre och slutligen ett cavaletti hinder! Känns roligt att snart kunna börja hoppa lite små hinder också å inte bara traggla med markarbetet (även fast det är riktigt viktigt det med!)





När jag var klar med Machen red jag Loppans lilla prickiga bebis Puff! Riktigt speciell häst som man måste hitta en balans på. Tyckte han var rätt svår faktiskt, men jag tror att när man hittar hans knappar så kan man nog hitta otroligt mkt i honom. Man märkte verkligen att han va unghäst eftersom han inte hade den där balansen och stabiliteten. Travade en bom oxå med mycket halvhalter. Kändes väll helt okej när han väl slappnade av lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0