äntligen mjuk utomhus

åh idag bestämde jag mig för att rida på utevolten. Vet inte varför men kändes som om det var ett tag sedan? Hon brukar alltid bli så himla pigg på utevolten, och rätt spänd eftersom det kommer crossar i världens hasst, traktorer, cyklister, skrikiga människor osv. Men idag så skrittade jag istället fram rätt länge på långa tyglar och sedan började  jag trava direkt. Riktigt mjuk i munnen, inte alls lika spänd. Travade tills hon blev avslappnad helt och hållet så fattade jag galopp. Gud va hon var lugn? drog inte någonting och fick istället lägga på lite ben! Jobbade henne en stund i båda varven och gick ner till skritt som också gick jätte bra. Är jättejätte glad altså. Så himla duktig ponnyn var idag. Om jag bara hade orkat mer, och haft lite mer muskler så hade hon vart så jäkla fin kände jag.


2 gamla bilder på mig och coffy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0