en förkyld ryttare

Förlåt för dålig uppdatering, igår var jag jättesjuk så kunde inte ens åka ut till skolan, eftersom coffy står på skolan så fick jag inte va i stallet heller. Men Ruby mockade, och red henne. Hon hade tydligen vart en piggelin. Men inte så konstigt när hon stott hela helgen. Idag red jag i alla fall i ridhuset med mina nya stövlar. Kan jag säga annat än bäst? Fan vilka sköna stövlar. Kändes inte ett tugg "nya" och osköna utan dom var snarare tvärtom, anpassade efter benet och mjuka. Fick ett riktigt bra stöd och ja - totally perfect! Själva ridningen gick mestadels till att göra kanske, 20 halter eller så i början. Haha, riktigt pigg med mycket energi. Var lite stark i början men mot slutade lossade hon och blev faktiskt kanonfin i alla 3 gångarter. Gjorde en sista halt från galopp på slutet innan jag travade av och den satt verkligen klockrent! Sista kvarten jobbade jag henne lång och låg så hon slappnade av och får jobba lite med ryggen. När jag ridit klart så skrittade jag ett varv runt berga och njöt av eftermiddagssolen. Stannade och betade i ungefär 10 minuter sedan tog jag mig till stallet och stod å myste med coffyn. <3


tänkte faktiskt hoppa lite denna vecka, ska bli så sjukligt kul! :')

Sen måste jag tacka Carro som mockade min box, släppte ut coffy efter att hon fick gå in och äta sin lunch (då hon var dyngsur och skulle torka upp så jag kunde setta på henne utetäcket) Som fixade mina höpåsar och fixade snyggt utanför boxen med täckerna och det (a) Det betyder faktiskt guld och jag sparar massor av tid i stallet hihi. Sen Sirré som hjälpte mig att mocka jätte mycket förra veckan :D Man uppskattar verkligen all hjälp när det kommer till stallet hihi.


en bild på coffy med mig och carro från våren 2010 :)

Kommentarer
Postat av: Carolina

haha så lite så <3 måste ju vara snyggt utanför boxen också ;)

2011-05-24 @ 22:29:50
URL: http://calbm.blogg.se/
Postat av: Carolina ;)

Sv; Precis :)

2011-05-25 @ 17:17:59
URL: http://calbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0