envis ponny. Samt michelle @ runsten!

Började med att ta in Coffyn och red i ridhuset idag med. Riktig osamarbetsvillig i början, verkligen noll bjudning och jag krigade som en dåre i skritten. Men mot traven var hon helt okej, slappnade inte riktigt av och försökte komma undan, samma sak i galoppen. Så jag saktade av och började jobba med halter och framåtdrivning. Flytta bakdelen ut/in, rygga, fram/bakdelsvändingar osv. och det tyckte coffy var jätte jobbigt, men efter detta så gick hon riktigt bra i alla 3 gångarter faktiskt. Fick mycket mer bjudning och framförallt mycket mjukare.
Efter allt var hon rätt svettig så det var bara att ställa in henne i spolspiltan å duscha av henne och sedan slänga in henne i boxen för att skynda mig att åka med Axel till Årsta Runsten!



Red Axels stoooora häst Wille medan han red sin ännustörre häst Mandrake! Lugn ritt i mycket fin miljö. Måste säga att det var gryyyymt mycket häst att försöka rida ihop. Lättridningen blev till svårridningen haha, seriöst, när jag försökte rida lätt så kändes det som att det tog flera sekunder innan jag var nere igen så det slutade med att jag stod i lätt sits x) Men han var väldigt fin i övrigt, snäll och glad prick. Det var väldigt kul (förutom att Wille råkade kliva på min iphone4 så nu är jag utan mobil, men det är en annan historia haha!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0