ett intag som slutade i kaos

Ja, det var verkligen inge roligt. Jag kom ner till hagarna efter att ha mockat och fixat i stallet. I stall 1'ts hagar sprang våra hästar runt i hagen, det duggade lite men det var fungerande och inte jobbigt. Jag försökte få dom lugna men gick inte så bra. Efter några minuter gick jag in och kunde äntligen kalla in Coffy! Jag började bli rätt kall men jag gick upp mot stallet. Ser hur en häst med sulki utan ryttare kommer i skenande galopp mot oss! Det var ingen rolig syn, jag såg döden för en sekund. Slänger mig åt sidan och försöker få in coffy mot mig. Men icke, coffy blir rädd och kastar sig åt andra sidan. Nelly, hästen med sulkin snuddar förbi coffy och coffy får sulkin på sig! Så springer Nelly igenom alla hagar och spränger staketen, hästarna i hagarna var alla uppspelta. Jag försökte få tag på Coffy som hade sprungit ut i en av de stora hagarna och var riktigt stressad, när jag gick in till henne märkte jag hur det började spöregna - jag var dyngsur rätt igenom och coffy skakade. Jag trodde jag fått tag i henne när jag vänder mig om och ser hur Nelly kommer emot oss igen! Coffy slänger sig och blir jätte rädd - springer iväg. I cirklar, det var verkligen inte kul att se.. tyckte så synd om hästarna. Jag var i rätt chocktillstånd.. efter flera flera minuter fick någon stopp på nelly och lugnade ner henne medan coffy fortfarande sprang runt.. jag fick slutligen tag i en dyngsur figur som var riktigt då menar jag riktigt uppspelt. Vi tog alla in våra hästar och lämna dom i sina boxar. Satte på coffy hennes fleecehalstäcke och stod och lugnade ner henne, jag kunde inte gå därifrån för då åt hon inte :( När hon var lugn kände jag igenom henne och hon hade inte ont och ingenting var svullet. Gick ut med henne å hon haltade inte alls. Stod med henne ute och myste, min lilla tjej. Jag hatar näre blir sådär, när man verkligen inte har kontroll. och dessutom när ens bästavän är i fara, när hon är rädd & när hon försöker fly men fasnar i grimskaftet.

Kan avsluta att säga att alla människor klarade sig oskadda, nelly hade bara några små ytliga sår men kan tänka mig att hon har ont i ryggen och kommer visa hälta imorgon.

Ja så den uteritten som jag planerat blev inte riktigt av.. ska nog ner sen till stallet och se till att hon är helt lugn och fin. Min älskade älskade älskade coffy <3


Kommentarer
Postat av: Carolina

Usch :S <3

2011-05-25 @ 22:07:17
URL: http://calbm.blogg.se/
Postat av: Emily

Usch då.. kanske dags att fixa trä staket runt eltrådarna så att hästarna inte kan springa igenom det om något händer.. Vi har så. toppen bra.

2011-05-26 @ 10:42:46
Postat av: terran

hehehehehe hehe he he he hh ehehe ehe



hahah aja skyll inte på mig :D

2011-05-26 @ 19:40:28
URL: http://superterran.blogg.se/
Postat av: jessica

åh jätte fin blogg :)

2011-05-27 @ 09:25:55
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0