inte det där krutet & energin

red på utevolten idag och tänkte mest rida lite lugnt. Gick sådär, hon hade så dålig framåtbjudning i början. Red på lilla volten. Stel i höger och inte riktigt så posetiv. Men efter mycket kämpning så blev hon finare och finare så då gick jag över till storavolten och där var hon rätt fin i traven, galoppen hade inte det där "tagget" hon brukar ha så jag fick jobba mycket för att hålla igång den i ett jämnt tempo. Kan tänka mig att hon har lite träningsvärk och sedan var det riktigt riktigt varmt, dessutom så har hon gått rätt mycket på banan hela veckan. Så imorgon blir det att rida ut en kortare runda och sedan leka lite med henne i ridhuset på kvällen!

efter ridningen gick jag ner och borstade av henne och sedan gick jag och emma ner till volten med våra pollar och fotade varandra! Coffy var otroligt lugn och söt faktiskt. Sedan kom Johanna och Jonis och gjorde oss sällskap. :D Bildbomb kommer lite senare för nu ska jag ut igen och fota Johanna med Hazena, sedan ska jag ta in coffy från hagen då hon idag fått stå ute extra länge då det är grymt väder och hon dessutom har massa gräs att tugga på, glad ponny! Men här får ni en bild iaf!


finis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0