så var solen här igen!

Japp, trodde seriöst vintern var här för någon dag sedan när det var iskallt och det snöade. Usch! Men det varade inte länge, idag kom solen fram och det var galet varmt! Så bestämde mig för att rida ute på volten. Riktigt spänd ibörjan då det var massor av människor och traktorer i farten. Kämpade som en dåre eftersom hon inte lyssnade ett skit. Men efter 30 minuter så släppte de och hon kunde slappna av och jag rida på! Hon gick rätt bra faktiskt och var fin i galoppen. Tog 3 skutt på ett kanske 70cm oxer och fan va taggad hon var haha så söt! Sedan red jag ner till hagen och släppte henne i gräshagen så fick hon stå där till runt 5 tiden :) Glad ponni! Ja det var väll de, gick helt okej, kunde gått bättre om man säger så! Måste rida lite oftare på volten så hon inte blir sådär spänd varje gång!


foto: johanna weidenius från augusti 2010

efter stallet så sprang jag ner till ladugården och jobbade där i några timmar då dom behöve hjälp. Var faktiskt riktigt skönt. Fast kalvarna var jättejobbiga idag haha, kanske för att jag hade på mig t-shirt och jag märkte av do mer än vanligt?

Kommentarer
Postat av: therese

aaawww jag blir så stolt nät du jobbar i lagårn hahaha :D

2011-05-07 @ 00:25:47
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0