tempoväxlingar

idag hindrade inte regnet mig från min ridplan. Det var att rida lite tempoväxlingar på rakbanan. Gick verkligen jätte bra. Hade väldigt kort galopp i början, sedan lång galopp - fortfarande i samma tempo. Red även i ett långsamt tempo och när jag kommit ungefär halvvägs drog jag på rätt mycket och hon blev riktigt glad :D Men det var så roligt för jag fick stop på henne direkt och då travade jag en bit och galopperade upp i normaltempo upp för backen. Meningen med det var att hon inte fick ändra tempo när det var som brantast i backen.. jag kände verkligen vilken kraft hon hade uppåt men jag tog ner den direkt och fortsatte i det normala tempot. Sen skrittade jag tillbaka hem - med en otrött häst. Haha hon har så himla bra kondition altså. Blir aldrig trött!


bilder från när jag körde tempoväxlingar med fagge sommar 2010

Kommentarer
Postat av: jessica

sv; Tack :)

lust att följa varandra med bloglovin? :)

2011-05-27 @ 19:43:15
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0