Longering

Camina har gått stenhårda dressyr pass i helgen med jenny så idag kände jag för att rida ut. Men det pissiga vädret stoppade mig så blev att longera lite i ridhuset. Gick faktiskt riktigt bra! Övade på att få henne att öka i traven och fick fram ett riktigt grymt steg! Hon jobbade verkligen under sig i galoppen och lyssnade fintfint. Lite svårare att få henne från trav till skritt då hon blir lite ofukuserad och vill gärna bara jobba. Efter att jag jobbat henne ganska intensivt i båda varven så plockade jag av hjälptyglarna och lät henne trava lite fritt i båda varven. Tror hon tyckte det var skönt att sträcka på halsen faktiskt. Blev massa pussar efter.

Har ju stalltjänst denna vecka så blir mycket stall, tidiga mornar och hinner kanske inte blogga så mycket. Men ska försöka! Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0