helt slut

Idag hade jag ju somsagt trav på morgonen. Och sedan ett pass på eftermiddagen, blev 4-5 varv trav nonstop på flisen. Askul att köra dom första varven, sen blev det mest långtråkigt. Men körde somsagt santana, riktigt pigg haha. Lämnade ibland avstånd efter den som var framför så jag kunde släppa av han emellan åt. Hahah shit vilken kraft och vad fort det gick! Kul att ha testat på det men ingenting jag vill hålla på med tror jag.

Sedan red jag camina efter middagen. testade ju hackamoret och hon var så grymt lyhörd. Började med att bara prova att se att hon lyssnade på grunderna, gas, broms och ja mina förhållningar. Gick jätte bra, så började jobba henne och hon var så fin i skritten, höll formen i övergångarna vilket hon har svårt att göra annars med bettet. Dock blev hon lite stark i galoppen och ville mest dra och bli ltie framtung.. men jag tror att om jag hittar knapparna där med hackamoret så kan hon bli hur fin som helst. Bara galoppen sitter så kan hon nog gå på hackamore framöver tills munnen är kollad.. för känner mig så taskig att rida annars. Hon verkade älska hackamoret och skummade för fullt haha. Pigg var hon också, herregud! :D

jag och fantom


och så har vi santana


och min fina camina i sitt rosa hackamore haha
(coffys gamla hackamore/träns, passar perfekt otroligt nog)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0