Idag fick vi båda jobba kondition

haha oj vad jag är trött och sliten, har ju haft friidrottsdag idag och fick springa massor, direkt efter det var jag ju tvungen att mocka och fixa i stallet och jag tänkte att när jag ändå var där kunde jag ju rida för då har jag ju hela kvällen på mig att ta det lugnt. Så tog in henne och borstade av henne ren och fin. Red ut, och hon var lite spänd i början. Körde konditionsträning på rakan (intervaller) shit vad hon fick jobba, ökade på med en länga galopp denna gång och tillbaka travade jag henne jätte lugnt och jobbade henne, fybubblan vad fin hon var! Blev så överlycklig! Men så hade dom sprayat på marken tillbaka hem och jag kom i trav, hon bara kastade sig över det och jag åkte fram på halsen XD Men jag höll mig kvar och kom upp.. tur att jag inte ramlade av haha. Nä sen så gick vi förbi grisarna som hon verkligen är livrädd för, när jag kom tillbaka till stallet var hon alldeles dyngsur så jag duschade av hela henne och satte på halsfleecetäcket så fick hon stå inne. Jättebra att hon kan stå inne själv utan att hon bryr sig. var lite orolig att hon itne skulle klara det, men hon står lös i stallgången och bryr sig inte. :)



nyduschad camina :D

Kommentarer
Postat av: therese

hon är ju såå sööt :D

2011-09-29 @ 18:12:23
URL: http://superterran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0