Jag älskar morgonritter

Idag var jag ledig från skolan. Men åkte ut runt 8a tiden endå för att rida en morgonritt. Joinade sara, gullman och cassandra på deras upptäcksfärd efter klätterbackar i skogen. Det blev inte så mycket, men kul att komma ut i skogen i alla fall. Dock ska det finnas "klippiga bergen" här någonstans där man kan klättra riktigt bra med hästarna så vi ska leta upp den. Eftersom det blev en lugn tur i skogen ville jag köra lite intervall på rakan. Helt själv blev jag! Men Camina klarade det så bra så. Blev kort galopp ditåt. Och sedan hemåt var det svårare. Haha hon ville verkligen öka på, tur att hon är så snäll på att stanna! :) Blev 1km galopp totalt och hon blev totalt dyngsur (jag med) för hon stressade upp sig ganska mycket sen somsagt. Men ja, hennes distanskondis behöver byggas upp! Så blev en rejäl dusch efter och ut och gå runt berga i kanske 20 minuter tills hon torkade så släppte jag henne i hagen så fick hon lite lunchhö. Nu får hon vila till efter middagen sen tänkte jag rida lite lätt i ridhuset och mjuka upp henne! Fintjej <3


ett gott skratt med "stallkompisar" haha lol :3

Kommentarer
Postat av: Ebba

Rider du henne två gånger per dag?

2011-09-05 @ 21:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0