Min otur

Idag har stalltjänsten rullat på som vanligt, dock ösregnade det på slutet av dagen så tog in hästarna lite tidigare för att dom skulle kunna torka upp så vi kunde rida efter middagen! Camina hade såklart rullat sig så duschade av henne helt och lät henne stå inne med halsfleecetäcket under middan. Efter jag käkat gick jag ner till stallet igen för att göra i ordning henne och dressyra i ridhuset. Men då har hon ju såklart en lös sko. SUCK! Så antagligen rycks båda av imorgon och jag kan åtminstone rida i ridhuset då.. blev att stå och borsta av henne länge och började även på att lära henne "puss" hihi. Inte jätte fokuserad men när hon väl fattade vad som var berömen så blev hon genast posetiv och gav mig en puss. Strechade även halsen lite och stod och bara mös med henne. Blev altså en mys-dag helt enkelt. Faktiskt mkt trevligt och tror det behövs fler sådanna dagar så vi får en bättre chans att lära känna varandra förutom på hästryggen.. ska ner och leka med henne i ridhuset snart hade jag tänkt också! :)



fin tjej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0