Rida Pigga Lina Äro Kul

Hej hopp! Idag hade vi även hästövningar prova på här på skolan dåra, dressyr till att börja med. Fick berätta lite om oss själva inom hästhållning osv. Sen frågade hon vad vi gillade för typ av hästar. Pigga, framåt och känsliga sa jag då såklart. Så fick rida Lina! Hon var riktigt känslig, rätt svår ibörjan när hon mest bara vill springa och gå i en hög ostadig form, men sen när man fått ner henne och man verkligen rider varenda steg så blev hon så jävla fin! Hon är lite som en unghäst och väldigt outbildad trots sina 9 år. carro tyckte att hon var riktigt fin i slutet också, jätte kul att höra. Vi gjorde bra övningar som jag kommer köra med camina med! Lina slappnade av tom i galoppen sen, så himla kul. Vill jätte gärna rida henne fler gånger! Vi var bara 4 st i gruppen också så det var skönt, det slapp bli trångt osv. Är ju trots allt inte van att rida som på "ridskola" haha, var ju några år sedan.. typ.. 4-5 år sedan ju! Fast det gick bra och carro var ju duktig. Efter var både jag och lina helt slutkörda så duschade av henne och lät henne stå inne och äta sin lunch. Nu ska jag ta en powernap och sen ner och rida camina.. är ju otrolgit trött så får se vad jag hittar på. Kommer bli kul att ha med henne under lektions tid sen! Kan nog vara jätte nyttigt. På måndag har vi halvdag igen med bara ridövningar och då blir det hoppning.. skulle gärna vilja ha Allan då. Han verkar typ bäääääst jue. Jaja, ska sluta skriva nu!

tog en bild på lina i stallet, kan lägga upp den sen så ni får se henne
nu slänger jag bara in en bild på mig och coffyy.




Kommentarer
Postat av: Åland

Lina är bäst ;)

2011-09-30 @ 13:56:11
URL: http://nyholmaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0