säkerhet 2008! fast .. nä.

2008 hade vi ingen aning om någonting haha! Visst jag kan rida i grimma på coffy & barbacka nu med,
men jag vet exakt hur coffy fungerar, och hon lyssnar för tryck och allt dedär. Och visst, jag har ridit och suttit på coffy utan hjälm, men oftast bara när vi ska fotta och ibland har det funnits situationer när jag vet att det är lugnt att inte ha hjälm. Men på lucky hoppade jag upp utan hjälm, väst, sadel & träns efter typ en månad och red ut och galopperade? haha. Tur att lucky var så himla snäll då!


och så här kunde det se ut ibland också.. XD fast det var iofs mysigt :)

Här är det jag och yolanda på frake & birk på värmdö. Dom var iofs vana med det och snälla. Men fortfarande, varför hade vi ingen hjälm? så himla onödigt asså :P Red ofta ut såhär och dom lunkade på som vi ville.

Har du också ridit såhär ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, men nu är jag inte lika dum utan förstår vad konsekvenserna skulle kunna bli om det skulle hända något

2010-12-08 @ 21:13:58
Postat av: Elvira Johansson - ridahest :D

Haha ja xd kommer du ihåg när en tjej skulle provrida lucky? Och du hoppa upp i gympadojjor, mjukisbrallor(iof inte så farligt), utan väst & hjälm och hoppa typ 1m x'''D

2010-12-08 @ 23:11:00
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: frida/rubyy

Nej jag kan faktiskt ärligt säga att jag aldrig har ridit utan hjälm, visst skulle jag kunna göra det min ponny är supersnäll och så, men riskerna är alldels för stora, och jag tycker det är rentutsagt riktigt korkat, av en ryttare att rida utan hjälm, lika dumt som att köra utan bilbälte.

Men det är min åsikt :)

2010-12-08 @ 23:32:13
Postat av: Amanda

Jojo någon gång har det hänt när jag tagit kort och så men inte annars. Rider ju på ridskola och på en jätte stor anlägning så om någon skulle se mig rida utan hjälm så skulle jag vara så jävla DÖD x) Dock så vill jag inte rida utan hjälm mer än när jag tar kort ibland efter som att jag gärna vill ha kvar mitt huvud x)

2010-12-09 @ 17:52:16
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Emma

jag har ridit utan ridhjälm förrut i thailand x)

2010-12-09 @ 21:44:44
URL: http://dressyrtont.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag har gjort det en gång på min förra häst, och det skulle inte så bra. Hon skenade, och jag hade ingen kontroll, så när det kom en kruva så ramlade jag av på asfalten med huvudet före. Dock hade jag hjälm som tur var, annars hade det nog blivit spräckt skalle för min del. Sen har jag ridan utan hjälm på min nuvarande ponny bara för att ta lite kort, och så har jag gjort det på min kompis shettis, bara för att haha :)

2010-12-10 @ 07:15:47
URL: http://whiteflowers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0